Informace o majetkovém účtu v DLT

Centrální depozitář umožňuje vlastníkovi cenných papírů otevření a vedení majetkového účtu přes internetovou a mobilní aplikaci.

Smlouva o otevření a vedení majetkového účtu se uzavírá elektronicky, bez nutnosti návštěvy pobočky Centrálního depozitáře. Autentizace a zároveň proces AML je založen na využití služby BankID.

V Evidenci DLT je možné otevřít pouze jeden typ majetkového účtu, a to účet vlastníka. Účet vlastníka znamená, že majitel účtu je zároveň vlastníkem cenných papírů na účtu vedených a může tak vykonávat akcionářská či jiná práva spojená s cenným papírem.

Mezi hlavní funkce majetkového účtu patří vedení cenných papírů, možnost připsání na tento účet v rámci primárního úpisu cenných papírů či navýšení emise. Majitel má možnost provést převody cenných papírů na základě dohody s protistranou a tyto převody mohou být jak bez současného převodu peněžních prostředků nebo i se současným převodem peněžních prostředků.

Internetová či mobilní aplikace pak majitele účtu informuje o stavu na majetkovém účtu, změnách, poplatcích za vedení majetkového účtu či provedených transakcích a zasílají notifikace o všech změnách na majetkových účtech na mobilní telefon.

Internetová i mobilní aplikace jsou dostupné 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

Postup otevření majetkového účtu v Evidenci DLT

Fyzická osoba

  1. Ověření majitele účtu prostřednictvím bankovní identity (přístup přes aplikaci Můj depozitář)
  2. Úhrada poplatku za ověření majitele účtu prostřednictvím platební brány (180 Kč včetně DPH)
  3. Otevření majetkového účtu v evidenci DLT
  4. Přihlášení k účtu prostřednictvím bankovní identity (přístup přes aplikaci Můj depozitář)
  5. Spárování mobilní aplikace pro snadné ovládání a správu (včetně potvrzování transakcí) Vašeho majetkovém účtu (sekce Moje nastavení)
  6. Smlouvu o otevření účtu v evidenci DLT naleznete v sekci Soubory ke stažení

Právnická osoba

  1. Ověření osoby jednající za majitele účtu právnické osoby prostřednictvím bankovní identity (přístup přes aplikaci Můj depozitář).
  2. Úhrada poplatku za ověření fyzické osoby jednající za majitele účtů právnické osoby prostřednictvím platební brány (180 Kč včetně DPH)
  3. Vytvoření přístupu do webové aplikace DLT (přístup přes aplikaci Můj depozitář)
  4. Vyplnění dotazníku AML právnické osoby (volba Správa právnických osob
  5. Otevření majetkového účtu v evidenci DLT (po schválení AML)
  6. Přihlášení k účtu bankovní identity (přístup přes aplikaci Můj depozitář)
  7. Spárování mobilní aplikace pro snadné ovládání a správu (včetně potvrzování transakcí) majetkového účtu právnické osoby (sekce Moje nastavení)
  8. Smlouvu otevření účtu v evidenci DLT právnické osoby naleznete v sekci Soubory ke stažení

Způsob ovládání internetové a mobilní aplikace

Internetová aplikace se po přihlášení skládá z následujících částí a poskytuje následující informace či služby: