Centrální depozitář cenných papírů spustil s účinností od 18. 11. 2024 elektronický způsob uzavírání smluv s emitenty a podávání jejich příkazů.
Od uvedeného data bude možné uzavírat smlouvy s emitenty a podávat jejich příkazy výhradně elektronicky prostřednictvím aplikace Můj depozitář. Tato aplikace umožní rychle a bezpečně podepisovat smlouvy a podávat příkazy pomocí zaručeného elektronického podpisu BankID Sign nebo kvalifikovaného certifikátu. Tyto způsoby podepisování jsou plně v souladu s nařízením eIDAS a zaručují právní platnost a důvěryhodnost elektronických dokumentů.
Účelem této elektronizace je zjednodušit a urychlit naši vzájemnou komunikaci a postupně snižovat náklady spojené s papírovou formou.
Očekáváme, že tento přechod na elektronické uzavírání smluv a podávání příkazů se setká s pozitivním přijetím a přispěje k dalšímu rozvoji a modernizaci našich služeb.